Rota Planlama Yayında. Hemen Deneyin

BÜNYAMİN ŞAHİN

BÜNYAMİN ŞAHİN 3 yıl önce yazdı

Tüm Yazıları Sende yazar ol
Yenice Dağ Bisiklet Parkurları #1 Yenice Ormanları’ndan Küre Dağları’na (153km) #2 İncedere Yolu (38Km.) #3 Baklabostan Şelalesi Yolu (58Km.) #4 Yenice - Karabük (39,5Km.)#5 Yenice - Sorgun Yaylası - Karabük (48Km.) #6 Doğal Mirastan Kültür Mirasına Yolculuk (55Km.) #7 Yenice - Yalakuz Eğriova Yaylası - Eskipazar (71Km.) #8 Yenice Şeker Kanyonu - Sorgun Yaylası - Çetiören (50Km.)     #9 Yenice Şeker Kanyonu - Eğriova Göleti - Subatar - Yenice (64Km.)     # 10 Şeker Kanyonu - Eğriova Göleti - Belen Yaylası - Karabük (54Km.)

Yenice Dağ Bisiklet Parkurları

Yenice Doğal Bisiklet Parkurları, daha çok orman içi toprak araç yollarından oluşmaktadır. Çok az patika ve kaplama yol içermektedir. Dağ bisikleti bisiklet sporunun farklı bir dalı olduğu gibi bu sporun alt disiplinleri de bulunmaktadır. Yenice Doğal Bisiklet Parkurları’nı oluştururken, coğrafyanın bize sunduğu imkânlar doğrultusunda disiplinler oluşturulmuş. Pek çok parkur inişli çıkışlı, dere geçişli ortamlar içeriyor. Parkurlar daha çok kros parkurları. Bu kros parkurlarında zorlanmadan, sıkıntı yaşamadan geçmek için kullanılan bisikletin dağ bisikleti modeli olmasında gereklilik vardır.

Son kırk yılda ciddi bir değişim gösteren dağ bisikletleri çok hafif ve dayanıklı karbon gövde, ön ve arka amortisör, harekete duyarlı salıncaklı kadro, silikon dolgulu sele, hidrolik disk fren, çok rahat değiştirilebilen vites değiştiricileri, kilitli pedal gibi özelliklere sahip olarak bugünkü halini almıştır. Ve her geçen gün bisiklet teknolojisinde değişim ve bu spora ilgi artmaktadır. Dağ bisikletlerinin tekerlek çapları genellikle 26 inç olmakla birlikte 27,5 ve 29’luk örnekleri de mevcuttur. Dağ bisikleti güvenlik, rahatlık ve zemin tutuşu için özel olarak tasarlanmış, patlamaya da dayanıklı, hafif, kalın ve dişli tekerlekler kullanılır. 2.00x 26” ve 2.25x26” ebatlarıyla satılan lastikler sert araziler için üretilmiştir.

Yenice Doğal Bisiklet Parkurları’nın geçtiği coğrafyaların pek çoğunda tehlikeli bir durum bulunmamaktadır. Dünyanın her tarafında olduğu gibi köpekler sorun oluşturabilir.

Dağ bisikletleri de kullanım şartlarına göre Downhill (DH), Freeride (FR), All Mountain (AM), Cross-Country (XC) gibi sınıflara ayrılmıştır. Downhill’in Türkçesi ‘Tepe inişi’ anlamındadır. Zor arazi şartlarında hızlı ve dengeli inişler yapabilmeye uygun olarak diğer bisikletlere göre daha sağlam bisikletler gerektirmektedir. Freeride, yani serbest tarz sınıfındaki bisikletler sert arazi kullanımına uçuşlara ve zıplamaya uygun yapıda parça ve kadro araçlarına sahip bisikletler gerektirmektedir. Bu bisikletler çift amortisörlüdür. Freeride tarzı bisikletlerin kullanımı için parkurlarımız içerisinde uygun alanlar bulunmaktadır. All Mountain, Cross-Country’ye göre daha zor şartlara uygun yani daha bozuk zeminde dengeli sürüşlere imkân tanıyan, hem maşası hem kadrosu amortisörlü dağ bisikleti sınıfıdır. Bu tarz bisikletler için de oluşturmuş olduğumuz parkurlarda uygun alanlar bulunmaktadır.

(By meekboyz)

Yenice Dağ Bisiklet Parkurları

Yenice Doğal Bisiklet Parkurları’nın pek çoğu için en uygun bisiklet türü Cross-Country tarzında üretilmiş bisikletler gerektirmektedir. Bu bisikletler, ülkemizde çok yaygındır. Cross-Country bisikletler, diğer sınıflar için üretilmiş bisikletlerden daha çok hafif, daha az yoran amortisörsüz kadro yapısında ve tırmanmaya uygun geometride kadrolara sahip bisikletlerdir.

#1 Yenice Ormanları’ndan Küre Dağları’na (153km)

Yenice Irmağı kıyısında Gökbel Sapağı’nda 170 mt rakımda başlayan rota 7,5 km sonra 500 mt yükseltide Gökbel Köyü’ne varıyor. Bu bölüm 8 km sonra 560 mt yükseltide Hamazkıran Sırtı’na kadar sürüyor. Rota bu geçitten sonra Karakaya Orman Deposu’na (13,5 km) varıyor. Yükselerek süren rotanın 26. km’si (1057 mt) önemli bir kavşak. Sol yol Baklabostan Tabiat Parkı ve şelalesine, sağ yol Karabük’e gidiyor.

Rota direk giderek Tekir Mevkii’ne (31,5 km, 1560 m) varıyor. Büyükdüz’e (1550 mt yükselti) vardığımızda 39,6 km yol kat etmiş oluyoruz. Rotanın 44 km’sinde 1400 mt yükseltide Kokurdan Mevkii’ne varıyoruz. Bartın Ulus Soku Yaban Hayatı Geliştirme Sahası’nda yaptığımız yolculuk 1390 mt yükselti, 46,8 km’de Fındıcak’a varıyor. Gezen Mevkii’ne vardığımızda 50 km yol kat edip 1350 mt yükseltiye inmiş oluyoruz. 1280 mt yükselti 57,4 km’de Ardıç Düzü’ne varılıyor. Rotamız Sarıçiçek Dağı’na uğramadan 66 km Ahmet Usta Geçidi 1100 mt yükseltiye iniyor. Safranbolu-Ulus Karayolu’ndan karşıya geçen rota buradan Ovacuma’ya doğru 18 km sürekli iniş şeklinde sürüyor. 77. Km’de 702 mt yükseltide Emillahlı Köyü’ne vardıktan sonra Hacıhasan Köyü’ne 457 mt yükseltide varıyoruz. Safranbolu Bartın Anayolu 398 mt yükseltide 83 km’de, Ovacuma’ya da 358 mt yükseltide 85 km’de varmış oluyoruz. Kasabadan Uluyayla’ya ulaşmak için 14 km’lik bir yol bizi bekliyor. Tiryakioğlu Köyü’ne kadar derenin kenarından yol aldıktan sonra Gökçeler Köyü’nün Sofular Mahallesi’ne ardından da köye 832 mt yükseltiye erişmiş oluyoruz.

Uluyayla’nın bulunduğu platoya vardığımızda (1000 mt yükseltide) ilk olarak İnağzı Mağarası’na uğruyoruz. Mağaranın suyu Bartın Çayı’na karışıyor. Platodan ilk önce Çöme Köyü’ne (750 mt yükseltide) iniyoruz. Buradan Kastamonu Pınarbaşı’na bağlı Çalcaören Köyü’ne (1014 mt yükselti) vardıktan sonra 1062 mt yükseklikte Kastamonu Pınarbaşı anayoluna ulaşıyoruz. Buradan Bitişoğlu (1039 mt) geçiyoruz. 1045 mt yükseltiyi geçip 997 mt yükseltide Kayıkoğlu Mahallesi’ne ulaşıyoruz. Buradan Çukurgedik Köyü yolu ile Kokurdan Yaylası’na (1014 mt yükselti) ulaşıyoruz. Bu bölümden sonra Eflani’ye varmak için önümüzde Pınarözü Köyü ve Kadıköy Göleti bulunuyor. Parkur 863 mt yükseltide Eflani Köprübaşı’nda (153 km) sona eriyor.

Tur mesafesi 153 Km. Min yükseklik 170 mt
Tur süresi - dakika Maks yükseklik 1560 mt

#2 İncedere Yolu (38Km.)

Yenice şehir merkezinden (120 m) İncedere Yolu’nu takip ederek Bolu’nun Mengen İlçesi sınırlarında bulunan Şirinyazı Göleti’ne kadar bu rota eşine az rastlanır niteliğinde. Mayıs ile Kasım ayları arasında bisikletle geçilebilen rota yürüyüş amaçlı da kullanılabilir.

İncedere’nin kenarında tünellerin içerisinden geçen rota sırası ile Çayköy (1,5 km, 140 m), Güney Köyü (4,3 km, 175 m), Camiyanı Orman Deposu’nu (5,2 km, 190 m) takip ederek sürüyor. Fındıkaltı (11,2 km, 310 m) ve Doksan Deposu (15,3 km, 380 m) geçildikten sonra doğa ile baş başa kalınıyor.

Rota üzerinde içilebilir su kaynakları mevcut. Rota üzerinde dikkat edilmesi gereken konu; rotanın 27. km’sinde (710 m) köprüden sola geçip hemen sağa dönerek ilerlemek olacak. Rota üzerinde bir de konaklama (31,3 km, 1055 m) tesisi var. Bu rotanın en üst sınırına 34. km’de (1260 m) ulaşabiliyoruz. Buradan itibaren Şirinyazı Göleti’ne (37,2 km, 1078 m) kadar rotamız iniş şeklinde. Rotamız göletin girişinde (38 km, 1140 m) sona eriyor.

Tur mesafesi 38 Km. Min yükseklik 120 mt
Tur süresi - dakika Maks yükseklik 1260 mt

#3 Baklabostan Şelalesi Yolu (58Km.)

Yenice Irmağı kıyısında Gökbel Sapağı’nda 170 mt rakımda başlayan rota 7,5 km sonra 500 mt yükseltide Gökbel Köyü’ne varıyor. Bu bölüm 8 km sonra 560 mt yükseltide Hamazkıran Sırtı’na kadar sürüyor. Rota bu geçitten sonra Karakaya Orman Deposu’na (13,5 km) varıyor. Yükselerek süren rotanın 26. km’si (1057 m) önemli bir kavşak. Sol yol Baklabostan Tabiat Parkı ve şelalesine, sağ yol Karabük’e gidiyor.

Sol yol Baklabostan Şelalesi’ne gidiyor. Bu alan tabiat parkı statüsünde bulunuyor. Bu rota üzerinde pek çok yerde içilebilir su kaynağı bulunuyor. Rota boyunca karşımıza yaban yaşamının çok farklı üyeleri çıkabilir. Baklabostan Şelalesi’nden sonra iniş şeklinde devam eden yol, ileride geldiğimiz yola birleşip, başladığı yerde sona eriyor.

Tur mesafesi 58 Km. Min yükseklik 170 mt
Tur süresi - dakika Maks yükseklik 1057 mt

#4 Yenice - Karabük (39,5Km.)

Sağdan giden yol Karabük şehir merkezine kadar iniyor. Buradan iniş çok dik, dikkatli olmakta yarar var. Yolumuz üzerinde 28. km’de (bin mtde) içilebilir su kaynağının ardından Başköy (31,6 km, 710 m), köprü (35,1 km, 440 m) ve Kapullu Köyü (37 km, 440 m) bulunmakta. Köyden hem Safranbolu’ya hem de Karabük’e gidiş var. Bu rota Karabük Otogar’ın (39,5 km, 270 m) karşısında sona eriyor.

Tur mesafesi 39,5 Km. Min yükseklik 170 mt
Tur süresi - dakika Maks yükseklik 1057 mt

(By VirginiaMountainBike)

Yenice Dağ Bisiklet Parkurları

#5 Yenice - Sorgun Yaylası - Karabük (48Km.)

Şeker Kanyonu Sapağı’nda 130 mt yükseltide başlayan rota Karabük’e bağlı Pirinçlik Mevkii’nde sona ermekte.

Rotamız ilk önce Şeker Mesire Alanı’na ulaşıyor. Şeker Kanyonu’ndan geçmeden önce şelale geçilip, İncebacaklar Mahallesi’nden (4,2 km, 505 m) sonra yerleşim alanı kalmıyor. Rotamız üzerinde içilebilir su kaynakları mevcut. Bu rotayı Mayıs ile Kasım ayı arasında geçmek mantıklı olur. Kanyonun vahşi yapısı en güzel yolculuğumuzun 7. km’sinde görülebilir. Şeker Kanyonu’nun girişi (11 km, 425 m), Aslandibi (12,5 km, 460 m), Darıyazı (14,5 km, 520 m) mevkileri geçildikten sonra Şekermeşe Mevkii’ne (18,6 km, 665 m) ulaşılıyor. Meyre Sapağı’nda (21,5 km, 815 m) yollar çatallaşıyor.

Sapağı 10 mt geçtikten sonra sola dönerek tırmanışa geçen rota Sorgun Yaylası’na (30,2 km, 1363 m) kadar tırmanış şeklinde. İniş şeklinde olan yolumuz üzerinde ilk önce Keltepe Sapağı (33,5 km, 1073 m), ardından Karaağaç (34,5 km, 1044 m), Sipahiler (40,5 km, 768 m) ve Düzçam (45,5 km, 340 m) köyleri bulunmakta. Rotamız, Yenice - Karabük Karayolu’nda Pirinçlik Köyü’nde (48 km, 267 m) sona ermekte.

Tur mesafesi 48 Km. Min yükseklik 130 mt
Tur süresi - dakika Maks yükseklik 1363 mt

#6 Doğal Mirastan Kültür Mirasına Yolculuk (55Km.)

Rota direk giderek Tekir Mevkii’ne (31,5 km, 1560 m) varıyor. Safranbolu’ya giden rotamız bu bölgeden sola dönerek inişe geçiyor. Rota üzerinde önce sol (32,5 km, 1260 m) bir sapak, ardından sağ (35,3 km, 1263 m) bir sapak bulunuyor. Bu sapakları geçtikten sonra Sarıçiçek Yaylası’nda bulunan gölete (37,4 km, 1112 m) inmiş oluyoruz. Göletten sonra iniş devam ediyor. Önce Sarıçiçek Dağı Sapağı’nı (38,7 km, 1081 m) geçiyoruz. Ardından Çamtarla Piknik Alanı’nı (45,6 km, 763 m) geçip Gayzabaşı’ndan (İncekaya Köyü) (47 km, 698 m) sola dönüp 200 mt sonra mezarlığın içine sağa yöne doğru dönüş yapıyoruz. Rotamızın bu bölümü Tokatlı Kanyonu ve İncekaya Su Kemeri’ni en güzel gören (47,8 km, 661 m) noktalardan biri. Bu bölgeden sonra rotamız sırası ile Yukarı Tokatlı Köyü (48,3 km, 671 m), Düz Mahalle (49,3 km, 583 m), Aşağı Tokatlı Köyü (51,3 km 532 m), Taşköprü’den (51,6 km, 518 m) Gümüş Mahallesi’ne (53,7 km, 463 m) iniyor. Rotamız, Asamazlar Havuzlu Konağın (54 km, 484 m) bulunduğu sokaktan Kazdağlı Meydanı’nda (55 km, 453 m)sona eriyor.

Tur mesafesi 55 Km. Min yükseklik 170 mt
Tur süresi - dakika Maks yükseklik 1263 mt

#7 Yenice - Yalakuz Eğriova Yaylası - Eskipazar (71Km.)

Şeker Kanyonu Sapağı’nda 130 mt yükseltide başlayan rota Eskipazar’da sona ermekte.

Karabük coğrafyasında Eğriova isimli üç yerleşim alanı var (Karabük Eğriova, Eskipazar Eğriova ve Yalakuz Eğriova). Rotamız ilk önce Şeker Mesire Alanı’na ulaşıyor. Şeker Kanyonu’ndan geçmeden önce şelale geçilip, İncebacaklar Mahallesi’nden (4,2 km, 505 m) sonra yerleşim alanı kalmıyor.

Sapağı 10 mt geçtikten sonra sağa dönerek devam eden rotamız Kocameşe Sapağı’na (25 km, 932 m) kadar düz devam ediyor. Buradan 100 mt sonra sağa dönüp ardından 100 mt sonra da tekrar sağa dönerek tırmanışa geçiyoruz. Yaklaşık olarak 5 km çıkış var. Bu bölgede Eğriova Yaylası Sapağı’nı (31,5 km, 1395 m) kaçırmamak lazım. Bu sol sapaktan tırmandıktan sonra Eğriova Yaylası’na (32,3 km, 1386 m) ulaşmış oluyoruz. Bir zamanlar burada bir gölet vardı. Bu yaylanın aşağı kısmının ismi Yurtiçi olarak geçiyor. Buradan itibaren Yalakuz’a kadar muhteşem bir iniş var önümüzde. Yalakuz’dan önce Sofular Dereköy (39,2 km, 1025 m) bulunuyor. Ve ardından Yalakuz (40,4 km, 990 m) yerleşimi. Buradan tam sol yapıp Sofular Köyü’nden (42,8 km, 1050 m) geçiyoruz.

Rotamız sırt bölüme geldiğinde (49 km, 1390 m) sağa dönüp rotanın bu bölümdeki sırt bölgesine (51,5 km, 1532 m) ulaşıyoruz. Yol bizi, Yenice ormanlarının en güzel görülebilecek Seyir Tepesi’ne (52 km, 1508 m) ulaştırır. Bu bölge Seyir Terası olarak biliniyor. Buradan Yenice ormanlarını özellikle güz mevsiminde görmenizi tavsiye ederiz. Çitdere, Şimşirdere ve Bakırlıdere ayaklar altında ve rengârenk. Burada bir de ilginç mimarisi olan çeşme bulunuyor. Ardından rotamız Akpınar Sapağı’na (52,2 km 1488 m) ulaşıyor. Daha sonra köye varıp Akpınar (57 km, 1379 m) ve Haslı (64,8 km, 779 m) köylerini geçip, ana yoldan (67,7 km, 705 m) Eskipazar’a (71 km, 730 m) varıyoruz.

Tur mesafesi 71 Km. Min yükseklik 130 mt
Tur süresi - dakika Maks yükseklik 1532 mt

#8 Yenice Şeker Kanyonu - Sorgun Yaylası - Çetiören (50Km.)

Sapağı 10 mt geçtikten sonra sola dönerek tırmanışa geçen rota Sorgun Yaylası’na (30,2 km, 1363 m) kadar tırmanış şeklinde. Yayladan sola doğru tırmanışa geçen rota bir km (1419 m) sonra soldan giderek inişe geçiyor. Bu iniş bölümü bir yol (33 km, 1388 m) kesiyor. Bu bölümde sağa dönerek rotamız devam ediyor. Ardından bir sol sapak (34,2 km, 1358 m) daha var. Ve dört yol ağzından (36,8 km, 1417 m) sola, bir km sonra da sağa dönüp (1267 m), son bir kez daha sağa saparak Çetiören’e (40 km, 1088 m) ulaşıyoruz. Buradan tolumuz Eskipazar’a (50 km, 730 m) ulaşıyor.

Tur mesafesi 50 Km. Min yükseklik 130 mt
Tur süresi - dakika Maks yükseklik 1417 mt

DownHill Bike (By BikeAustriaKids)

Yenice Dağ Bisiklet Parkurları

#9 Yenice Şeker Kanyonu - Eğriova Göleti - Subatar - Yenice (64Km.)

Şeker Kanyonu Sapağı’nda 130 mt yükseltide başlayan rota Yenice-Karabük Karayolu’nda sona ermekte.

Şeker Kanyonu’nun girişi (11 km, 425 m), Aslandibi (12,5 km, 460 m), Darıyazı (14,5 km, 520 m) mevkileri geçildikten sonra Şekermeşe Mevkii’ne (18,6 km, 665 m) ulaşılıyor. Meyre Sapağı’nda (21,5 km, 815 m) yollar çatallaşıyor. Sapağı 10 mt geçtikten sonra sola dönerek tırmanışa geçen rota Sorgun Yaylası’na varmadan ilk sağ sapaktan (25 km, 1150 m) dönüyor. Çıkış rotamız birinci sırtın (29 km, 1460 m) ardında düz gidip ikinci sırttan (29,8 km, 1510 m) sonra inişe geçiyor. İniş sırasında ilk sağ sapaktan (31,2 km, 1500 m) sapıp Karabük Eğriova Göleti’ne (34,1 km, 1480 m) varıyoruz.

Yenice ormanlarının sırt bölümünden giden rotamız Belen Yaylası’ndan (39 km, 1160 m) sola dönüp (Karabük Sapağı) Subatan Yaylası’na doğru devam ediyor. Yol üzerinde ilk önce bir sağ sapak (41,1 km), ardından yine bir sağ (43 km, 1300 m) sapak, çeşme (45 km, 1340 m) geçilip yaylaya (46 km, 1310 m) giriş yapıyoruz. Yaylanın sonunda muhteşem bir panaroma bulunuyor. Bu bölümden yaylaya saptığımız yere dönüp (46 km) sağdan devam ediyoruz. Tırmanış sürerken birinci sırttan sola (49,8 km, 1340 m) dönüp 400 mt sonra yine bir sırt bölgesinden (1400 m) sonra (Tarakçı Doruğu’nun arka kısmından) çılgın bir iniş rotası bulunuyor. İniş sürerken karşımıza ilk önce Anıt Porsuk ağacı (52,4 km, 1190 m), ardından çeşme (53,3 km, 1130 m), daha sonra da Anıt Fındık ağacını geçip (53,7 km, 1120 m), Kavaklı Tabiat Parkı’na (54,1 km, 1060 m) ulaşıyoruz. Kuzdağ Sapağı (56,7 km, 840 m) geçildikten sonra Anıt Ağaçlar bölgesi (60 km, 330 m) geçilip Kuzdağ Köyü’ne (61,6 km, 420 m) ve ardından Yenice-Karabük Karayolu’na (64 km, 170 m) ulaşıyoruz.

Tur mesafesi 64 Km. Min yükseklik 130 mt
Tur süresi - dakika Maks yükseklik 1510 mt

# 10 Şeker Kanyonu - Eğriova Göleti - Belen Yaylası - Karabük (54Km.)

Şeker Kanyonu Sapağı’nda 130 mt yükseltide başlayan rota Karabük Pirinçlik’te sona ermekte.

Şeker Kanyonu’nun girişi (11 km, 425 mt), Aslandibi (12,5 km, 460 mt), Darıyazı (14,5 km, 520 mt) mevkileri geçildikten sonra Şekermeşe Mevkii’ne (18,6 km, 665 mt) ulaşılıyor. Meyre Sapağı’nda (21,5 km, 815 mt) yollar çatallaşıyor. Sapağı 10 mt geçtikten sonra sola dönerek tırmanışa geçen rota Sorgun Yaylası’na varmadan ilk sağ sapaktan (25 km, 1150 mt) dönüyor. Çıkış rotamız birinci sırtın (29 km, 1460 mt) ardında düz gidip ikinci sırttan (29,8 km, 1510 mt) sonra inişe geçiyor. İniş sırasında ilk sağ sapaktan (31,2 km, 1500 mt) sapıp Karabük Eğriova Göleti’ne (34,1 km, 1480 mt) varıyoruz. Yenice ormanlarının sırt bölümünden giden rotamız Belen Yaylası’ndan (39 km, 1160 mt) sağa dönüp (Karabük Sapağı) Karaağaç Köyü’ne doğru devam ediyor. Bu bölümden sonra rotamız iniş şeklinde sürerken ilk olarak karşımıza Karaağaç Köyü Sapağı (44,8 km) çıkıyor. Yol buradan Pirinçlik Mevkii’ne kadar yoldan devam ediyor.

Tur mesafesi 54 Km. Min yükseklik 130 mt
Tur süresi - dakika Maks yükseklik 1510 mt

kaynak

BAKKA Yenice Gezi Rehberi,
MeekBoyz, BikeAustriaKids, VirginiaMountainBike

Tarih 2021-04-26 16:07:00

yenicedağ bisikletiparkurlarıincederebaklabostanyalakuzsorgun yaylasışeker kanyonçetiöreneğriova göletisubatarbelen yaylası